تحصیل در اوکراین

تحصیل در اوکراین

دسته: سایر گروه ها > انتقال دانشجو و کارمند

استان: تهران

پذیرش تحصیلی اوکراین
خدمات ما :
1.  پذیرش تحصیلی اوکراین
2.  اخذ ویزا تحصیلی اوکراین
3.  ترانسفر فرودگاهی
4.  همراهی دانشجو در طول زمان تحصیل
5.  ثبت نام در دانشگاههای مورد تایید
جهت درخواست پذیرش تحصیلی اوکراین از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نموده و به طور کامل شرایط خود را اعلام کنید تا

مشاورین ما پاسخگوی شما عزیزان باشند

بدیهی است بدون ارسال کپی پاسپورت و مشخصات فردی خود ، از اطلاع رسانی معذوریم .
ایمیل:
eghamat.uk@gmail.com

زبان تدریس در دانشگاه های اوکراین:

در این کشور زبان روسی و اوکراینی تدریس می شود. برای آموزش زبان روسی و اوکراینی، 9 ماه دوره آموزش زبان روسی معروف به پاتفک برگزار می گردد. این دوره شامل دو ترم است، ترم اول منحصراً زبان روسی یا اوکراینی تدریس می شود و از ترم دوم بسته به رشته انتخابی دانشجو، جهت ادامه تحصیل در دانشگاه برای انتخاب رشته مهندسی، دروس فیزیک، شیمی ریاضی، نقشه کشی و برای رشته های پزشکی، شیمی،زیست شناسی،برای علوم انسانی، تاریخ وادبیات در کنار آموزش زبان روسی و یا اوکراینی تدریس می شود.در پایان ترم دوم، از دروس تدریس شده، امتحان گرفته می شود و در صورت قبولی ، مدرک پاتفک به دانشجو إعطا می شود.

تعطیلات دانشجوئی تقریباً دو ماه در تابستان و دو هفته در زمستان است.

تذکرمهم:‌متاسفانه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در ابتدای ورود اقدام به ثبت نام در دوره آموزش پاتفک زبان روسی نموده اند،‌بعد از اتمام دوره و در هنگام ثبت نام در دانشگاه متوجه شده اند که رشته تحصیلی مورد نظر آنها به زبان اوکراینی ارائه می شود. لذا قبل از انتخاب نوع زبان باید بررسی شود که رشته تحصیلی دردانشگاه مورد نظر به چه زبانی ارائه می شود

آشنایی با نحوه و مراحل مختلف اخذپذیرش، ثبت نام وتحصیل در دانشگاه های اوکراین:

سال تحصیلی در اوکراین از اول سپتامبر آغاز می گردد. دانشجویان خارجی می توانند از 15 آگوست تا 15 نوامبر با در دست داشتن اصل دعوت نامه به همراه ویزای تحصیلی صادر شده توسط دانشگاه مقصد وارد اوکراین گردند. بعد از 15 نوامبر، مرزبانی اوکراین از ورود داوطلبان ثبت نام در دانشگاههای اوکراین جلوگیری می کند.

ثبت نام دردانشگاههای مختلف از طریق واحد روابط بین الملل(Mezhdunarodnyi Otdel) و یا دانشکده دانشجویان خارجی (Dekanat)انجام می گیرد. برای ثبت نام باید داوطلبان با در دست داشتن ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی خود ( دیپلم، لیسانس و غیره ) به واحد های ذکر شده مراجعه کنند.

مدارک باید به زبان های روسی و یا اوکراینی ترجمه شده باشد و ممهور به مهر تأئید وزارت امورخارجه کشورمان باشد. اولین مرحله برای ثبت نامپرکردن فرم قرارداد می باشد که مابین دانشگاه و داوطلب منعقد می گردد. در قرارداد تمامی تعهدات دو طرف نسبت به یکدیگر از قبیل شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و سایر موارد ذکر می گردد. قرارداد در واقع سند اصلی تحصیل دانشجو در دانشگاه محسوب می گردد و باید یک نسخه از آن حتماً در اختیار دانشجو قرار گیرد.

انجام آزمایشات پزشکی که شامل آزمایش خون و عکس برداری از قفسه سینه استو همچنین تهیه بیمه پزشکی نیز از سایر مراحل ثبت نام می باشد. هزینه بیمه پزشکی یک ساله برای دانشجویان حدود 100 دلار می باشد.

بعد از عقد قرارداد، دانشگاه پیش فاکتور پرداخت هزینه های پزشکی را به دانشجو می دهد و دانشجو با در دست داشتن این پیش فاکتور به حسابداری دانشگاه مراجعه کرده و هزینه های مربوط به شهریه و خوابگاه را شخصاً به حسابداری پرداخت می کند. تمامی پرداخت ها به دانشگاه با واحد پول اکراینی ( گریونیا) انجام می گیرد و لذا باید از قبل نسبت به تعویض سایر ارزها به گریونیا اقدام کرد.

دانشجویان خارجی در طی سال اول دوره آموزش زبان روسی و یا اوکراینی را می گذرانند که دوره « پادفک » نامیده می شود. گذراندن این دوره برای دانشجویان الزامی است و با در دست داشتن مدرک پایان این دوره می توانند در سال اول رشته های مختلف ثبت نام کنند. هزینه دوره « پادفک » در دانشگاه های مختلف تغییر می کند. برخی از دانشگاه ها همچون دانشگاه ورزش هزینه های خوابگاه را نیز جزو شهریه محاسبه می کنند ‌و برخی دیگر همچون کاپه ای این هزینه را به صورت جداگانه دریافت می کنند. بنابراین باید در هنگام ثبت نام به این مسئله توجه کرد.

دانشجویان بعد از عقد قرارداد و ثبت نام در دانشگاه، پاسپورت خود را به اداره ویزا و گذرنامه که « آویر »‌نامیده می شود تحویل می دهند. در اکثر دانشگاهها این اداره دارای شعبه می باشد و نیازی به مراجعه مستقیم به ادارا ویزا و گذرنامه نیست.

بعد از تحویل پاسپورت به «آویر»، برگه عکسداری بنام « اسپرافکا»‌به دانشجو داده می شود که ممهور به مهر دانشگاه است. تا زمانی که پاسپورت دانشجو به وی برگردانده نشود، «‌اسپرافکا»مدرک هویت شخص محسوب می شود، بنابرین باید در نگهداری آن دقت کرد. اداره «آویر» بسته به شهریه پرداخت شده ویزای دانشجویی را تمدید می کند و علاوه برآن مهر اقامت دانشجویی نیز بر پاسپورت دانشجو ثبت می شود.


معرفی‌ دانشگاه‌های‌ مورد تائید اوکراین

دانشجویانی‌ که‌ در مراکز آموزش‌ عالی‌ کشور اوکراین که نام‌ آنها در این‌ فهرست‌ نیست مشغول‌ به‌ تحصیل‌ می‌باشند ، نیازمند هماهنگی‌ اولیه‌ و کامل‌ با اداره‌ کل‌ امور دانش‌آموختگان‌ می‌باشند، در غیر این‌ صورت‌ مشکلات‌ ناشی‌ از عدم‌ ارزشیابی‌ مدرک‌ تحصیلی شان‌ متوجه‌ آنان‌ خواهد بود.

1- National Technical University of Ukraine (Kiev Polytechnical Institute), Ukraine
2- National Aviation University
3- National P.I Caikovsky Musical Academy
4- Kyiv National University of Design and Technology
5- Taras Schevchenko (Sevcenko)University of Kiev
6- National Aerospace University (Kharkiv Aviation Institute)
-7 Sumy State University
7- درمقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد کلیه رشته ها ودر مقطع دکترا صرفا" رشته های اقتصاد، مکانیک، الکترونیک، فیزیک و مدیریت
8- National Metallurgical Academy of Ukrain
8- در مقطع کارشناسی صرفا" رشته های علوم انسانی ودر مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صرفا" رشته های فنی ومهندسی
9- Kyiv National Linguistics University
10- National Agricultural University of Ukrain
11- Kyiv National University of Construction and Architecture
12- National Technical University 'Kharkiv Polytechnical Institute'
12- صرفا" دانشکده های اتوماسیون وابزارسازی، مدیریت بازرگانی، تجارت و امور مالی، مهندسی شیمی، فناوری کامپیوتر و اطلاعات، انفورماتیک ومدیریت، اقتصاد، اقتصاد و حقوق، مهندسی برق، فناوری موادمعدنی، فناوری موادآلی، مهندسی فیزیک، فناوری و فیزیک، ماشین سازی، ماشین سازی نیرو، ساخت ماشین های الکتریکی، ماشین سازی باری، مهندسی مکانیک وفناوری.
13- Kharkiv State Technical University of Construction and Architecture.
14- Kharkiv State Automobile and Highway Technical University
15- Kharkiv State Municipal Academy
16- Karazin Kharkiv National University
17- European University
17- صرفا" تاسطح کارشناسی ارشد در دانشکده های اقتصاد و مدیریت، سیستم های اطلاعات و تکنولوژی.
18- National Academy of Sciences of Ukraine
19- Odesa National Maritime Academy
20- National University of Shipbuilding ‘Admiral Makarov’ (NUS)
21- Zhytomyr State ‘Ivan Franko’ University
21- صرفاً در رشته های علوم انسانی، علوم پایه و تربیت دبیری
22- Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture
22- صرفاٌ در رشته های عمران، ساختمان، معماری و رشته های مرتبط با آنها




اطلاعات تماس

نام   اقامت اوکراین
آدرس   
ایمیل   
موبایل   
تلفن   
وب سایت   
تاریخ ثبت آگهی   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ ۰۵:۳۷:۵۴
تاریخ انقضای آگهی   ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ۰۲:۰۷:۵۴
تعداد نمایش   969
کلمات کلیدی   نیازمندیها,نیازروز,نیاز روز,نیازمندیهای ایران,تحصیل,اوکراین,تحصیل در اوکراین,اقامت اوکراین





این آگهی رادرشبکه های اجتماعی-بیش از100 شبکه- به اشتراک بگذارید :




ارسال پیام