ویزای مستقیم عراق - الو ویزا

ویزای مستقیم عراق - الو ویزا

دسته: خدمات > خدمات مسافرتی

استان: تهران

ویزای مستقیم عراق - صدور ویزای عراق

جهت خرید و سفارش ویزای عراق از طریق سایت اقدام نمایید :

http://alovisa.ir/%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82/

---------------------------------------------------------------------------------------

عراق با نام رسمی جمهوری عراق (به عربی: الجمهوریة العراقیة) (به کردی: کۆماری عێراق) کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداد است. این کشور از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شرق با ایران و از شمال با ترکیه همسایه‌ است. عراق در منطقه جنوب خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود مشهور دجله و فرات که منشأ تمدن‌های باستانی میان‌رودان (بین‌النهرین) در طول تاریخ کهن این کشورند از شمال کشور به جنوب آن روان هستند و با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می‌دهند و به خلیج فارس می‌ریزند.

گستره عراق 438،317 کیلومتر مربع (58ام، حدود یک چهارم ایران) است. بیشتر سرزمین عراق پست و هموار و گرمسیری است. غرب عراق کویر است و شرق آن جلگه‌های حاصلخیز. ولی بخشی از کردستان عراق (شمال خاور) کوهستانی و سردسیر می‌باشد. همچنین عراق یکی از بزرگترین کشورهای دارای منابع نفت می‌باشد. این کشور دارای 143 میلیارد بشکه ذخایر تاییدشدهٔ نفتی می‌باشد.

عراق با 32٬585٬692 نفر (آمار ژوئیه 2014) جمعیت چهلمین کشور پرجمعیت دنیا است.عرب‌ها 75٪-80٪، کردها 15٪–20٪، ترکمنانان، آشوریان و غیره حدود 5٪ از جمعیت عراق را تشکیل می‌دهند. همچنین حدود 60٪-65٪ درصد مردم عراق شیعه، 32٪-37٪ درصد سنی و 3 درصد مسیحی و پیروان سایر ادیان هستند. عراق محل زندگی و دفن 6 امام شیعه است و شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا زیارتگاه شیعیان جهان است.

عراق دارای تمدن و فرهنگ دیرینه و پرباری است. سومریان، اکدی‌ها و آشوری‌ها نخستین تمدن‌های باستانی عراق را چند هزار سال پیش از میلاد بنیاد نهادند. پس از آن این منطقه بخشی از قلمرو هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان، و امپراتوری روم بود. پس از سرنگونی امویان و ظهور عباسیان پایتخت خلافت اسلامی از شام به عراق (شهر بغداد) منتقل شد.بعدها این حکومت با حمله مغولان سقوط کرد. از میانه سده دهم تا پایان سده سیزدهم هجری خورشیدی، عراق بارها میان ایران و عثمانی دست به دست شد. عراق در سال 1298 (1919) به سرپرستی بریتانیا درآمد و در سال 1311 (1932) استقلال یافت.

بخش زیادی از مرزهای نوین عراق توسط جامعه‌ی ملل در سال 1299 (1920) پس از تقسیم امپراتوری عثمانی بر اساس معاهده سور تعیین شد. در این زمان عراق تحت قیمومت پادشاهی متحد بریتانیا در آمد. در سال 1300 (1921) پادشاهی عراق تشکیل شد و در سال 1311 (1932) این حکومت از بریتانیا استقلال یافت. در 1337 (1958) این پادشاهی ساقط شد و جمهوری عراق تاسیس گشت. عراق از سال 1347 (1968) تا 1382 (2003) توسط حزب سوسیالیست بعث عراق اداره می‌شد. پس از حمله‌ی ایالات متحده و متحدانش به عراق، حکومت حزب بعثِ صدام حسین برچیده شد و نظام چندحزبی پارلمانی در این کشور برقرار شد. آمریکایی‌ها در سال 1390 (2011) از عراق خارج شدند اما پیکارجویان به جنگ ادامه دادند. بعدها با سرریز شدن جنگ داخلی سوریه به عراق، درگیری‌ها بسیار شدت گرفت.

حکومت‌های متوالی عراق از آغاز تأسیس عراق جدید در 1921 همسان کشورهای همسایه در پی ایجاد هویتی ناسیونالیستی برای آن بر پایه قومیت عربی بر آمدند. این شیوه در عراق ناکام ماند و تنها به گرایش‌های جدایی‌طلبانه اقوام غیر عرب و سرکوب یا اخراج شووینیستی آنان انجامید.[5]

نام عراق از سده 6 میلادی کاربرد داشته‌است. خاستگاه‌های گوناگونی برای این نام آورده شده که یکی از آن‌ها به نام شهرِ سومری اوروک باز می‌گردد. اوروک نام اکدی شهر سومری اوروگ بوده است. امروزه می‌دانیم که اور نامی بوده که سومریان برای اشاره به «شهر» استفاده می‌کردند.[6] [7] بر پایه‌ی ریشه‌شناسی مردمی، این واژه در معانی همچون «ریشه‌دار، سیراب و حاصلخیز» ریشه دارد.[8] در قرون وسطی به منطقه‌ی پایین میان‌رودان، «عراق عرب» و به مناطقی که در شرق عراق (شامل بخش‌های مرکزی و غربی ایران) جای داشتند «عراق عجم» (عراق خارجی) می‌گفتند[9][10] و به این دو با هم عراقین گفته می‌شد. این نقطه از دید مورخین شامل بخش‌های مسطح جنوب رشته‌کوه حمرین بوده است و بخش‌های منتهی‌الیه شمالی و منتهی‌الیه غربی عراق مدرن را به این نام نمی‌خوانده‌اند.[11] اصطلاح «سواد» (زمین سیاه‌رنگ) نیز در دوره‌های نخستین بعد از اسلام برای دشت‌های آبرفتی دجله و فرات به کار می‌رفته تا از مناطق بایر صحرای عرب قابل تفکیک باشند. در عربی واژه‌ی عراق را «لبه»، «کرانه»، «سد» یا «کناره» معنی می‌کنند به طوری که بعدها با اتکا به ریشه‌شناسی مردمی، اصطلاح زمین‌شناسی «دیواره» از این واژه تفسیر شد؛ دیواره‌ای که در جنوب و شرق فلات جزیره است و لبه‌ی شمالی و غربی منطقه‌ی «عراق عرب» را شکل می‌دهد.[12]

تلفظ عربی این واژه به صورت عِراق می‌باشد. در فارسی بیشتر با فتح عین و در زبان رسانه‌ای فارسی با کسره آن تلفظ می‌شود.
عراق مابین مدار 29 و 38 درجه‌ی شمالی و مدار 39 و 49 درجه‌ی شرقی قرار گرفته است (بخش کوچکی از آن در غرب مدار 39 درجه شرقی واقع شده). این کشور با 437٬072 کیلومتر مربع 58امین کشور از حیث بزرگی است. اندازه‌ی آن را می‌توان با ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده مقایسه کرد. همچنین این کشور کمی از پاراگوئه بزرگتر است.

بخش بزرگ عراق صحرا است اما مناطق مابین دو رود دجله و فرات حاصلخیز است. این رودها سالانه 60 میلیون متر مکعب لای را به دلتا حمل می‌کنند. قسمت‌های شمالی کشور عمدتاً کوهستانی است و بلندترین قلهٔ آن حاجی عمران (شیخا دار) (هم‌مرز با بلندی‌های پیرانشهر ایران) با ارتفاع 3611 متر است. عراق مرز ساحلی کوچکی به طول 58 کیلومتر با خلیج فارس دارد. در مجاورت شط العرب که نزد ایرانیان با نام اروندرود شناخته می‌شود، مرداب‌هایی قرار داشتند که بیشترشان طی دهه‌ی 1370 خشکانده شدند.

» سایر تصاویر برای این آگهی




اطلاعات تماس

نام   شرکت خدمات مسافرتی جنوبگان
آدرس   
ایمیل   
موبایل   
تلفن   
وب سایت   http://www.alovisa.ir/
تاریخ ثبت آگهی   ۱۳۹۵/۰۳/۲۴ ۰۶:۰۴:۱۷
تاریخ انقضای آگهی   ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۹:۳۰:۰۰
تعداد نمایش   474
کلمات کلیدی   نیازمندیها,نیازروز,نیاز روز,نیازمندیهای ایران,ویزای,مستقیم,عراق,الو,ویزا,ویزای عراق,صدور ویزای عراق,ویزای مستقیم عراق,ویزا عراق,خرید ویزای عراق,ویزای مستقیم عراق - الو ویزا





این آگهی رادرشبکه های اجتماعی-بیش از100 شبکه- به اشتراک بگذارید :




ارسال پیام