تبلیغات در گوگل

یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در تجارت ،تبلیغات آنلاین می باشد و از آنجاییکه یکی از بهترین روشهای تبلیغ ، تبلیغ در موتور جستجوگر گوگل است . با توجه به بازدید صدها میلیونی کاربران ایرانی ازسایت گوگل، به راحتی مشتریان شما از هر کجا که شما بخواهید و به صورت کاملا هدفدار و با کمترین هزینه ، شما را در صفحه اول گوگل پیدا می کنند. تبلیغات در گوگل معمولا به دو روش امکان پذیر است. تبلیغات کلیکی یا اصطلاحا گوگل ادووردز (Adwords) و تبلیغ در سایتهایی که در نتیجه جستجوی کاربران در صفحه اول گوگل به صورت خودکار یا اصطلاح فنی (از طریق سئو ) نمایش داده می شوند. متاسفانه هنوز بسیاری از تحریم های سایت گوگل برای ایران برطرف نشده است. بر اساس قوانین گوگل استفاده از کوپن توسط شرکتهایی که پارنتر واقعی گوگل نمی باشند غیر قانونی بوده و می تواند مشکلات جدی برای سایتهای کاربران ایجاد نماید. این روش توسط بسیاری از شرکت های غیر قانونی استفاده می شود که به دروغ ادعا می کنند  نماینده رسمی ایران هستند.

لیست شرکت های پارتنر(به دلیل تحریم از ایران با وی- پی- ان باز شود).
قانون ممنوعیت استفاده از کوپن غیر مجاز (به دلیل تحریم از ایران با وی- پی- ان باز شود).

طبق بررسی‌هایی که در سال ۲۰۱۰ توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از ۵ درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود ۴۵ درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر ۱۰۰ جستجوگر ۴۵ نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر ۵ نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، ۹ برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد

هنوز بهترین روش تبلیغ ، نمایش در نتیجه جستجوی کاربران از طریق سئو در صفحه اول می باشد.

با درج آگهی  در گوگل ایران  یا  گوگل فارسی ، و انتخاب عنوان مناسب برای آگهی خود در کمتر از سه ماه  درصفحه اول سایت گوگل قرار بگیرید .

بر اساس گزارش سایت گوگل تا کنون بیش از ۴۰ هزار آگهی ثبت شده در گوگل ایران ، در سایت گوگل ثبت و ایندکس شده است.

گوگل فارسی